Rozhodně uvěřitelnější teorie než ty co se objevují na jiných českých IT webech ? (....SHW ????)
....jako že to prasklo při přepravě od výrobce..... (Ehmm jak to tedy pak mohlo nabootovat a xx dní/týdnů/měsíců fungovat) ti pisatelé článku nemají mozek
Osobně si netroufal tvrdit ani hádat co to způsobilo, jestli nevhodné podmínky skladování nebo nehoda při přepravě po rozebrání a paletování HW z těžebních rigů.
V každém případě to bude chyba jediného člověka❗ který nejspíš chtěl získat zpět peníze z už téměř neprodejného HW ,
a tady se mu naskytla velká příležitost jak získat 100% původní nákupní částky, než se snažit prodat funkčním kousky na bazarech za 1/4 pořizovací částky
Odpovědět0 0
Nevěřím. Co se týká prasklého pcb, tak problém bude jako obvykle mezi klávesnicí a židlí.
Můj odhad je, že nějaký miner motyka po přepastování dotáhl chladič na krev. Jelikož to je motyka, tak to udělal u všech karet.
Odpovědět1 0
uff, sem se trochu vylekal, že neumím číst. ale opravdu se píše o prasklých chipech
Odpovědět0 0
praskle slipy nejsou zas takový problém pro hejtování na internetu :-)
Odpovědět0 0
Tohle mi prijde divne. Kdyz vezmu pocitace ve sbernem dvore na recyklaci, tak tam se o idealnich podminkach mluvit fakt neda. Pritom tam chcipaji spis zakladni desky nez GPU. Na to aby prask, tak by podle me muselo byt nutne ho mit pripajeny v silnem pnuti, pak zahrat na vysokou teplotu a prudce schladit. Nebo ne?
Odpovědět0 0
@redakce A to řešení z nadpisu?
Odpovědět0 0
Že je to pravděpodobně způsobeno extrémními skladovacími podmínkami a nedostatečnou aklimatizací, případ je patrně vyřešen.
Odpovědět0 0
Byly prasklé už před dalším použitím? Pomohlo by sundání chladiče a reballing nebo jak se to píše? Nebo prosté nahřátí horkovzduškou?
Odpovědět1 0
To přeci není řešení, ale příčina.
Odpovědět1 0
Je to řešení záhady.
Odpovědět0 0
to je tak kdyz se kupuje elektronika z druhe ruky jeste k tomu spatne skladovana a vznika z toho takovahle kouza, ktera na zacatku pospini samotneho vyrobce. (Lidi prestante kupovat GPU z druhe ruky jeste k tomu od tezaru)
Odpovědět3 2
99% karet od těžeřů je naprosto v pohodě. Pokud někdo nekradl elektřinu, tak se zatraceně staral, aby karta držela "sweetspot", čili jela na snížené voltáži a výdeji tepla. Ale jestli ty karty pak někdo vzal a nechal povalovat v nějaké vlhké díře, tak shnily. A shnily by, i kdyby byly nové. S těžbou to nemá nic společného.
Odpovědět5 1
Však se taky v článku nepíše nic o tom, že by byly poškozeny při těžbě, ale že je vzhledem k dalším okolnostem pravděpodobné, že byly buď k těžbě určeny nebo na ní použity ;-) S těžkou to má společné to, že "normální" uživatel nebo prodejce by neměl takové množství karet po kupě odložené v nějakých nevyhovujících podmínkách
Odpovědět0 0
Ano, také myslím, že spíš "byly určeny". Že nějaký překupník sehnal kontejner, ale než to stihl zašmelit těžařům, tak klesla cena a karty se v kontíku poválely půl roku v přístavu někde kde je horko a vlhko. (Malajsie? Singapůr? Takového něco...)
Odpovědět0 0
Ne vubec staci to nekupovat z druhe ruky. Je to elektronika u ktere nikdo nevi jak s ni bylo nakladano.
Odpovědět0 1
Jenže "elektroniky" u které nevíš, co s ní kdo dělal jsou tuny. A cena je víc než lákavá.
Odpovědět0 0
Navíc ty prasklé byly téměř všechny od jednoho prodejce. Mohly být klidně pro těžbu ještě nepoužité.
Odpovědět2 1